Обкатка 4-х тактного двигуна

Що потрібно знати по обкатці 4-х тактного двигуна з повітряною системою охолодження встановленого на садовій, садово-паркової техніки?

Для початку, обов'язково ознайомтеся з інструкцією по експлуатації, що надається виробником техніки, на яку встановлений двигун. Вивчіть її! Багато покупців цього не роблять і істотно знижують моторесурс своєї техніки.

Який бензин краще використовувати?

Грунтуючись на поради фахівців сервісних центрів по ремонту бензинових 4-х тактних двигунів, рекомендується використання бензину з октановим числом рівним 92. Використання бензину з марки АІ95 і АІ98 через наявність у складі «присадок», згубно позначається на поршні і клапана двигуна, приводячи його до якнайшвидшого зносу і відповідно до поломки. Рекомендується використовувати «свіжий» бензин, термін зберігання якого не перевищив 30-45 днів.

Яке масло використовувати і скільки масла заливати?

У багатьох покупців садової техніки існує думка, що масло використовується в автомобілі, прекрасно підійде для техніки оснащеної 4-х тактним одноциліндровим двигуном з повітряним охолодженням. Думка це помилково. Автомобільне масло розраховане на роботу в двигуні з водяним охолодженням і має більш низьку температуру кипіння. Спеціалізовані масла, призначені для садово-паркової техніки містять спеціальні присадки і орієнтовані на двигун з повітряним охолодженням. Більшістю виробників рекомендується застосування масел SAE 30 API SF / CD.

Дуже важливим моментом є контроль покупця за рівнем масла в картері двигуна. Заливати масло в картер двигуна необхідно таким чином, щоб при розташуванні двигуна в горизонтальному положенні рівень масла був по останню різьблення горловини. Перевіряйте рівень масла перед кожною експлуатацією техніки.

Зверніть увагу, в кожній конкретний двигун, що встановлюється на техніку може заливатися різний обсяг масла. Необхідна кількість і тип масла, як правило зазначено в інструкції по експлуатації або на самому двигуні, у вигляді наклейки - нагадування. В основному, для двигунів потужністю від 4 до 7 к.с., в двигун заливається 0,6 л. масла. Звертаємо Вашу увагу, якщо в новий двигун перед першим запуском вмістилося 500-550 мл. масла - це не брак! Причина цього - промаслений заводом виробником двигун для подальшої його продажу в інших країнах.

Запуск двигуна

Перший запуск двигуна дуже важливий для його подальшої роботи. Зверніть увагу, при першому або холодному запуску двигуна відбувається велике навантаження на поршневу систему! Щоб уникнути перевантаження, запускайте двигун зі встановленою руків'ям газу (акселератора) в положенні максимум. Як тільки двигун запуститися, переведіть положення рукоятки газу в положення - 3/4 газу, а в теплу погоду - 1/2 від максимального значення. Порядок дій.

  • Відкрийте подачу палива від бензобака до карбюратора.
  • Переведіть положення повітряної заслінки в положення «закрито».
  • Мотузковий стартер (тяговий трос), призначений для запуску двигуна, необхідно «прокачати» 3-4 рази до моменту появи явного опору троса. У цей момент проводиться подача бензину в карбюратор.
  • Після чого різким ривком вправо від себе, провести пуск.
  • Після запуску, в залежності від температури на вулиці, через 1-3 хвилини, переводимо рукоять повітряної заслінки в положення «відкрито».
  • Двигун працює на холостих обертах

Обкатка двигуна

Обкатка 4-х тактного двигуна з повітряним охолодженням служить причиною суперечок фахівців сервісних центрів. Грунтуючись на отриманих даних від фахівців авторизованих сервісних центрів, з'ясували, що обкатка двигуна тільки на холостому ходу не прийнятна. Залежно від виробника техніки в інструкції може бути рекомендована комбінована система обкатки.

Отже, після запуску двигуна (см. «Запуск двигуна»), даємо йому прогрітися 5-7 хвилин. Після прогріву можна в роботу. Перші 5-20 годин «життя» двигуна (в залежності від типу техніки, дивіться інструкцію) не давайте великого навантаження на нього. Намагайтеся дотримуватися 50-75% навантаження

  • У разі обкатки мотокультиватора з встановленими фрезами, не прагніть заглиблювати його на повну глибину фрез.
  • Обов'язковою моментом експлуатації буде дотримання рекомендованих тимчасових режимів, 25-30 хв - робота, 15-20 відпочинок / охолодження.
  • Після перших 5-20 мотогодин роботи в щадному режимі, проведіть заміну масла в картері двигуна на нове. Ваша техніка готова до роботи!

Чотиритактний двигун широко застосовується в садово-паркової техніки (мотокультиватори, мотопомпи, мотокоси, снегоуборщики, трактора-газонокосарки), дорожньо-будівельної техніки (генератори, віброплити)


Дотримання перерахованих вище рекомендацій
продовжить моторесурс бензомоторної техніки у багато разів.
З найкращими побажаннями,
ТОВ «Компанія «Електромакс»